Conversatie marketing zal van toon veranderen.

  • door

2020 is een jaar van snelle veranderingen geweest. Met zoveel gaande in de wereld, zijn er natuurlijk verschillende trends op het gebied van sociale media ontstaan. Een belangrijke trends waar elke social media marketeer rekening mee moet houden in 2021 is conversatie marketing. In de online marketing wereld is dit al een tijdje een bekend begrip.

Conversatie marketing is niet nieuw als social media marketing tool. Met de meeste grote merken die we kennen en waar we van houden, kun je op elk moment contact met hen opnemen via berichtenkanalen op sociale media. Maar in 2021, met meer berichtenkanalen dan ooit – en consumenten die meer informatie nodig hebben om een ​​waardige investering te doen – kan de toon van digitale gesprekken veranderen.

Terwijl de conversatiemarketingtactieken in het verleden bijvoorbeeld waren gericht op promoties en zo snel mogelijk verkopen, zouden de conversatiemarketeers van 2021 misschien meer gefocust kunnen zijn op het helpen van een gebruiker met iets, hen voorlichten over een product en hen aanzetten tot conversie met een meer doordachte of empathische toon.

Volgens experts moeten Merken menselijker zijn op social media en de wereld uitnodigen aan je eettafel voor een zinvol en boeiend gesprek. Je bent de grootste fans van je fan en je moet dat belichamen, ongeacht op welk social media marketing kanaal je leeft.

Dus, hoe gaan merken om met meer vraag naar doordachte conversatiemarketing? Een mix van AI-tools en menselijke interactie zou kunnen helpen. Een gezonde combinatie van AI en menselijke interactie zou merken in staat kunnen stellen efficiënt te werken voor social media marketing, terwijl de consumenten toch de authenticiteit krijgen die ze nodig hebben om een ​​merk te vertrouwen en een aankoop te doen. Een bot kan bijvoorbeeld snelle vragen over berichten afhandelen, terwijl verkoop-, service- of community beheer vertegenwoordigers kunnen reageren op complexere vragen en zorgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *